fbpx

Smakrika Örebro 14-15 augusti

Evenemang
Publicerad 2021-05-18 / Uppdaterad 2021-06-09
Grattis till oss som bor i ett så smakrikt län! Det firar vi med en hel helg full av lokala smaker. Sött, salt, krispigt, hett och spännande - i Smakrika Örebro finns något för alla.
Taggar:
#restauranger

Den 14-15 augusti samarbetar över 30 restauranger i Örebro med lika många producenter från länet. Under namnet Smakrika Örebro tar de parvis fram varsin unik smakportion bestående av lokalt producerade råvaror. Finessen med att äta mindre rätter är att du kan gå till många ställen - och prova ännu fler godsaker!

Hur går det till?

Gå från restaurang till restaurang och strosa i stan medan du njuter av Örebros alla smaker. Du väljer själv vilken ordning du tar dina "smakstopp" och hur många smakportioner du vill testa. På restaurangerna finns information om vilka lokala råvaror som ingår och vilka producenterna är. Från jord till bord, helt enkelt.

Det krävs inga biljetter eller inträde till Smakrika Örebro, utan du köper smakportionerna på plats på respektive restaurang. Evenemanget följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och upplägget kan komma att förändras beroende på situationen i samhället.

Läs mer i Smakrika Örebros evenemang på Facebook (länken öppnas i nytt fönster).

Om evenemanget

När? 14-15 augusti 2021

Vem? Med vem du vill! Håll omtänksamt avstånd till andra.

Var? I centrala Örebro.

Hur? Besök hur många restauranger du vill och köp varje smakportion på plats.

Vilka arrangerar Smakrika Örebro?

Länsstyrelsen Örebro är statlig företrädare i länet och arbetar med många olika frågor, bland annat mat, hälsa och miljö som är viktiga områden för länet.

Almi Företagspartner skapar möjligheter för företag i alla branscher att växa, genom bland annat företagslån, affärsutveckling och riskkapital.

Hushållningssällskapet arbetar med kunskap till främst primärproducenter, men även till storhushåll, restauranger som utbildningar, värdskap och nätverkande med den lokala maten.

Örebrokompaniet har uppdraget att marknadsföra platsen Örebro. De arbetar med kommunikation och destinationsutveckling i syfte att locka nationella och internationella besökare.